Sari la conținut
Prima pagină » Blog » Studiu de caz: importul ofertelor generate de un program de nesting (tăiere cu laser)

Studiu de caz: importul ofertelor generate de un program de nesting (tăiere cu laser)

Import nesting

Introducere

În acest articol vă prezentăm o adaptare a sistemului TimeLine ERP v14 realizată pentru clientul nostru, firma Easy Industry SRL din Sibiu: crearea unui sistem de import al articolelor și ofertelor generate într-un program extern de nesting pentru debitare laser. Ne-am bucurat că am primit acordul clientului pentru a face publică această implementare, întrucât ilustrează perfect capacitatea sistemului TimeLine ERP de a fi ajustat la cerințele partenerilor noștri de afaceri, fără a afecta funcționalitatea de bază sau posibilitățile de upgrade, întregul proces realizându-se într-un timp scurt și cu un efort financiar redus, de doar câteva zeci de ore de muncă.

Descrierea proiectului

Firma Easy Industry SRL oferă servicii industriale variate: debitare cu laser, îndoire abkant, design confecții metalice, proiectare CAD etc. care necesită o multitudine de soluții software specializate. Astfel s-a născut cerința de a integra fișierele generate de programul de nesting pentru tăiere cu laser în programul care gestionează celelalte aspecte ale producției și relațiilor comerciale – TimeLine ERP. Este vorba de calculația necesarului de material pentru determinarea prețului ofertei (etapa 1), respectiv combinarea pieselor în comenzi de tăiere (etapa 2). Acest articol prezintă implementarea efectuată în etapa 1.

Laser Easy Industry
Laser Easy Industry

Fișierul de importat și cerințele

Programul de nesting generază fișiere Excel similare cu cel de mai jos, care conțin piesele ce trebuie debitate, geometria acestora, respectiv o calculație de preț în funcție de parametri impuși programului (cost material, procent rebut, cost energie etc.)

Fișier Excel sursă
Fișier Excel sursă

Pe baza acestui fișier, în TimeLine ERP trebuie analizat, rând cu rând, dacă articolul a fost deja produs în trecut, caz în care se va identifica în nomenclatorul de articole, sau va fi creat un articol nou cu următoarele caracteristici: cod unic, descriere, poză, respectiv adăugată o poziție în lista de componente (rețeta) pentru material și cantitatea necesară. 

În pasul ulterior, aceste articole sunt combinate într-o ofertă nouă pentru partenerul de afaceri selectat.

Procesul de lucru

Tot procesul constă în câteva clickuri de mouse.

În modulul de ofertare a fost adăugată o nouă opțiune în meniu:

Modulul de ofertare
Modulul de ofertare

Aceasta deschide un modul de import, în care utilizatorul poate selecta fișierul Excel dorit, codul clientului, apoi poate previzualiza datele care au fost importate. 

Selecție fișier sursă și repere de importat
Selecție fișier sursă și repere de importat

Dând click pe butonul de import se creează pozițiile ofertei:

Pozițiile importate
Pozițiile importate

În fundal, transparent pentru utilizator, sunt create și articolele necesare (observați poza și, în partea de jos a imaginii, materialul adăugat automat în lista de componente):

Articolul creat, cu detaliile aferente
Articolul creat, cu detaliile aferente

Ca pas final, după ajustarea ofertei în TimeLine ERP, aceasta poate fi trimisă clientului, fie ca fișier PDF atașat unui email, fie ca document tipărit. Un exemplu de formular:

Previzualizarea ofertei tipăribile
Previzualizarea ofertei tipăribile

Dezvoltări ulterioare

Într-o etapă viitoare este posibilă extinderea integrării între cele două sisteme cu următoarele procese:

  • TimeLine ERP generează prin modulul MRP, pe baza comenzilor de la clienți și a stocurilor existente, necesarul de repere ce trebuie produse, grupate în funcție de materialul din care trebuie debitate. Această listă este importată în programul de nesting, care face optimizarea pe foi de material, rezultând fișiere Excel corespunzătoare;
  • Fiecare fișier Excel, conținând una sau mai multe foi de material și reperele amplasate pe ea (identice) se importă în TimeLine ERP rezultând o comandă de produse cuplate, căreia i se poate face raportare în producție (cod de bare, ecrane tactile etc.) și calculație de cost (ante/post calcul). Dacă sunt necesare prelucrări ulterioare, se pot realiza comenzi de producție multi-nivel, independente și configurate special pentru fiecare reper în parte, având materialul debitat drept semifabricat, în lista de componente.

Concluzie

Realizarea acestui proiect a fost facilitată considerabil de filozofia de implementare utilizată de firma noastră și de uneltele puternice de dezvoltare care se ascund în spatele sistemului TimeLine ERP, unelte reunite sub brand-ul TimeLine Developer, care asigură flexibilitate bazei de date, ușurință în adaptarea interfeței cu utilizatorul și a logicii de business, precum și acces facil la orice componentă tehnică utilizată – atribute care ne-au asigurat premiile ERP of the Year pentru “Cea mai bună tehnologie” și „Premiul pentru inovație” în ultimii ani, în Germania.

Vă stăm cu plăcere la dispoziție pentru o prezentare detaliată, atât online cât și la sediul dumneavoastră.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *